Who am I? / Qui suis-je?






Who am I?


I am Solenn Ryan, a native French woman married to an Irish farmer and we live on our farm in the midlands.

I have studied Chinese, German, Russian and French linguistics in Paris VI University.

I have been involved as a French teacher  in the Modern Languages in Primary schools Initiative (MLPSI) for 15 years.

I have taught French in secondary schools and in the Alliance Française of Kilkenny and I have been examiner for the Leaving cert French oral examinations several times. 

I have given French grinds for more than 30 years .

I have also taught English as a foreign language to non-national children.

In 2013, I was the official translator for the Oirechtas during the Irish Presidency of the European Union.

I created my own school fifteen years ago.

I organise French summer camps in our farmhouse every summer in June/July. The camps are based around activities such as cooking, crafts, singing and outdoor games all through French and  with Francophone assistants.

Qui suis-je ?


Coucou, quelques mots pour me présenter !

Je m’appelle Solenn Ryan. Je suis française mariée à un éleveur irlandais et nous habitons dans une ferme située au cœur de l’Irlande.

J’ai étudié le chinois, le russe, l’allemand et la linguistique à l’Université Paris 6.

J'ai fait partie pendant 15 ans du projet pilote irlandais d’enseignement des langues étrangères dans les écoles primaire.

J’ai également enseigné le français dans le secondaire et à l’Alliance Française de Kilkenny et l’anglais comme langue étrangère aux élèves étrangers en Irlande.

En 2013, j’ai été la traductrice officielle du Parlement irlandais pendant toute la durée de la présidence irlandaise de l’Union Européenne.

J’ai créé mon école il y a quinze ans.

J' organise des colonies de vacances dans notre ferme à Rathdowney chaque été en juin et en juillet et en août pour enseigner aux enfants  le français de façon ludique, en cuisinant, en chantant et en prenant part  à des jeux de plein air et à des activités de travaux manuels. Les enfants passent la journée avec des animatrices francophones et ils découvrent la vie quotidienne à la ferme.